In deze Privacyverklaring leert u hoe wij uw gegevens behandelen evenals leer meer over uw rechten met betrekking tot onze verwerking van uw gegevens. We adviseren dat u de privacyverklaring grondig leest. Als u vragen of opmerkingen heeft, neem dan contact met ons op.

Wie is De Bekleder Lelystad?
De Bekleder Lelystad is een klein bedrijf in Lelystad die gespecialiseerd is in autobekleding, opgericht door Fred de Voor, te (8242 BA) Lelystad genoteerd aan het handelaarsregister van de Nederlandse Kamer van Koophandel onder 56416857.

Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Om de overeenkomst die u met ons aangaat uit te kunnen voeren, en contact met u te hebben voor het uitvoeren van onze diensten hebben wij enkele gegevens van u nodig.

Naam en adresgegevens
Uw naam wordt opgeslagen omdat we je liever niet aanspreken met een relatienummer. Uw adres en woonplaats is onder meer nodig voor het opstellen van facturen, om contact op te nemen of om langs te komen voor een kop koffie.

Bedrijfsgegevens
Persoonlijk en zakelijk gescheiden houden is wel zo prettig. Daarom vragen wij om uw bedrijfsnaam en vestigingsadres in te vullen wanneer u onze producten in de hoedanigheid als bedrijf afneemt.

E-mailadres
We bewaren uw e-mailadres zodat het mogelijk is om u belangrijke berichten over de opdracht toe te sturen. Uw e-mailadres kunnen we ook gebruiken om u via nieuwsbrieven up-to-date te houden over nieuwe ontwikkelingen. Uiteraard heeft u de optie om u hiervoor uit te schrijven.

Telefoonnummer
Uw telefoonnummer wordt gebruikt om contact met u op te nemen betreffende de offertes, opdracht en betalingen. Daarnaast gebruiken we uw telefoonnummer voor het verzenden van sms-berichten wanneer de opdracht afgerond is maar wij u niet te pakken krijgen.

Betaalgegevens
Wij slaan betaalgegevens op – zoals uw creditcardgegevens, rekeningnummer en naam als rekeninghouder – na een geslaagde (aan)betaling. Voor de verwerking van uw betalingen zetten we ook andere partijen in, zoals creditcardmaatschappijen, ons boekhoud programma en incassobureau’s.

Overige gegevens die worden verwerkt

We verzamelen ook enkele persoonsgegevens die niet bedoeld zijn voor de uitvoering van een overeenkomst. Dit doen we aan de hand van een gerechtvaardigd belang of met uw toestemming. Het gaat om de volgende gegevens.

Cookies
Enkele van de hiervoor genoemde persoonsgegevens in combinatie met de door ons geplaatste cookies maken het voor ons mogelijk om te bekijken hoe u onze website en diensten gebruikt en waar uw interesses liggen. Zo kunnen we onze website, dienstverlening en advertenties beter aanpassen naar uw smaak. De toestemming die u heeft gegeven voor het plaatsen van cookies en het tonen van advertenties zijn op elk moment weer in te trekken.

Serverlogs
Maakt u gebruik van onze diensten, dan bewaren wij in zogenaamde serverlogs automatisch enkele gegevens over uw verbinding met onze servers. Denk aan uw IP-adres, browserversie, en het tijdstip van uw bezoek. De gegevens in deze logs gebruiken wij om fouten op onze systemen op te lossen en personen op te sporen die ons netwerk in gevaar brengen om hier vervolgens maatregelen tegen te treffen.

Overige persoonsgegevens
Het komt wel eens voor dat we via socialmediaberichten of via e-mailberichten aanvullende persoonsgegevens toegestuurd krijgen waar we niet om gevraagd hebben. Hebben we deze persoonsgegevens niet nodig om u verder te helpen, dan zullen we deze – voor zover technisch mogelijk – verwijderen.

Doeleinden van de gegevensverwerking

Wij verwerken uw persoonsgegevens natuurlijk niet zonder achterliggende redenen, maar hebben ze nodig voor:

  • het verlenen van toegang tot onze website en diensten;
  • het laten werken van handige functionaliteiten op onze website;
  • het aangaan en uitvoeren van uw overeenkomst met ons, zodat we weten op welke diensten u recht heeft;
  • het opnemen van contact, bijvoorbeeld om u te helpen bij een probleem waar u tegenaan loopt;
  • het behandelen van uw klacht, voor een lange en gelukkige relatie;
  • het beveiligen van onze diensten en het bestrijden van fraude, zodat bijvoorbeeld niet iemand anders zich dan u voordoet;

Na het verkrijgen van uw toestemming gebruiken wij uw persoonsgegevens ook voor:

  • het verkrijgen van inzicht in het gebruik van onze website, zodat we bijvoorbeeld weten welke pagina’s beter ingericht moeten worden;
  • het verbeteren en evalueren van onze website en diensten, zodat we bijvoorbeeld weten welke nieuwe functionaliteiten u graag in onze diensten terugziet;
  • het afstemmen van onze content op uw interesses, zodat u bijvoorbeeld geen advertenties op Google of Facebook te zien krijgt die geen toegevoegde waarde hebben;

Wij zullen uw persoonsgegevens nooit voor andere doeleinden gebruiken dan degene die hierboven besproken zijn, tenzij u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven of wij daartoe wettelijk verplicht zijn.

Jouw privacy en derde partijen

We zullen uw gegevens alleen met anderen delen in de volgende drie gevallen:

  • Voor het verlenen of uitvoeren van diensten
    We zetten betaaldiensten als incasso, overboeking of PIN in om verschillende betaalwijzen mogelijk te maken.
  • Voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting
    Een politievordering kan ons verplichten om uw gegevens met de politie te delen.

Met uw toestemming delen wij met derde partijen in de volgende twee gevallen:

  • Voor het verbeteren van onze diensten, website of advertenties
    We gebruiken software van andere partijen om te meten hoe goed een nieuwe productpagina bij u aanslaat. Hiervoor gebruiken wij onder andere het Amerikaanse Google Analytics, waar wij een verwerkersovereenkomt mee hebben gesloten. Meer informatie over gegevensverwerking door Google Analytics vind u in de Privacy Policy van Google.
  • Voor het verkrijgen van feedback
    We zetten onderzoeksbureaus in om te horen hoe tevreden u over onze diensten bent.

We zullen er voor zorgen dat uw gegevens goed worden beschermd en beveiligd, ook nadat ze gedeeld zijn met een andere partij.

Geautomatiseerde beslissingen

Soms nemen wij aan de hand van persoonsgegevens een geautomatiseerde beslissing. Hieronder leggen wij uit hoe dit gebeurt, wat hier de reden voor is en welke gevolgen dit voor u kan hebben.

  • Wanneer er niet op tijd een factuur betaald wordt, zullen wij automatisch enkele waarschuwingen toesturen naar de niet-betalende klant. Wordt er daarna nog steeds niets ondernomen, dan blokkeren wij de diensten die bij ons worden afgenomen. Als laatste redmiddel wordt een incassobureau ingeschakeld voordat er automatisch diensten worden opgezegd.

Cookies

Cookies kunnen ook persoonsgegevens bevatten over bijvoorbeeld uw surfgedrag en interesses. Bekijk onze cookieverklaring voor alle info over de cookies die we gebruiken.

Wijzigingen
Deze privacyverklaring kan worden gewijzigd. We adviseren u daarom om regelmatig de Privacyverklaring raad te plegen.

Vragen, opmerkingen en klachten
Als u vragen heeft over deze privacyverklaring of de manier waarop wij gegevens gebruiken kunt u altijd een e-mail sturen naar [email protected]. Als u een klacht heeft over de manier hoe uw gegevens worden verwerkt, stuur dan een e-mail naar [email protected]. Verder heeft u altijd het recht om bij de Autoriteit Persoonsgegevens aan te kloppen, de Nederlandse waakhond van de privacywetgeving.